Běhám, běháš, běháme…

Jedná se o sportovní aktivitu, jejíž popularita neklesá. Ba naopak! Však běh disponuje mnoha výhodami. Není třeba vyhrazení delšího času, vždyť i půl hodina je dostačující. Lze běhat kdykoliv a kdekoliv. Stačí jen nazout kvalitní běžeckou obuv a vyběhnout vstříc dobrodružství a endorfinům neboli hormonům štěstí. Díky nim se stává závislost na běhu.  
 
 běh

  1. Jak začít

 
Prvořadá je vůle a chuť. Poté už jen vyběhnout. Důležité je začít především zvolna. Rozhodně ne hned přepnout svou fyzickou sílu a jen si tak potenciálně běh znelíbit. Naopak, volit mírné tempo a kratší vzdálenost. Následně postupně navyšovat distanci. Ideální je ze začátku zvolit tzv. indiánský běh neboli kombinaci běhu s chůzí. A stanovit si reálné cíle. Adekvátní tempo běhu je takové, kdy je schopnost při běhu i komunikovat. Podstatné je správné dýchání. Není záhodno se usilovně soustředit jen na běh, ale vychutnat a vnímat okolní krásu a užití si pohybu na vzduchu.
 

  1. Vliv běhu na zdraví

 
Běh má pozitivní vliv na imunitní i kardiovaskulární systém  –  příznivě působí na činnost srdce a cév. Snižuje cholesterol. Redukuje krevní tlak, udržuje plíce v dobrém stavu.  Znamenitě prokrví organimus. Běh je prevencí proti infaktu. Přínosným atributem je, že též zpomaluje proces stárnutí. Má příznivý účinek nazlepšení zažívání, relaxaci, ale také na kvalitu spánku a chuť k sexu. 

maraton
 

  1. Běh a hubnutí

 
Význačným faktem je, že má vliv na urychlení metabolismu. Je tak ideální aktivitou při redukci váhy. Pozitivem je, že nastartované spalování je nejen při samotné činnosti, tj. běhu, ale ještě i několik hodin poté. Pro efektní výsledek je zásadní pravidelnost a běhat po delší dobu. Nelze čekat viditelné úspěchy po pár dnech.
 

  1. Běh pomáhá a léčí

 
Odbourává stres i deprese. Z tohoto důvodu je využíván rovněž v rámci léčby nejen klinické deprese a jiných duševních potíží. Příznivě redukuje psychické napětí i únavu. Jedná se zkrátka o prostředek zajišťující psychické i fyzické odreagování od veškerého stresu v rámci hektického způsobu života. Neopomenutleným atributem je, že rovněž zlepšuje paměť.  

Běhám, běháš, běháme…
4 (80%)1